Verschil tussen trefwoorden en zoekopdrachten

Wat is het verschil tussen zoekopdrachten en trefwoorden?

Inzicht in het verschil tussen zoekopdrachten en trefwoorden is de sleutel tot het creëren van zoekstrategieën die werken.

Marketeers gebruiken de termen zoekopdracht en trefwoord door elkaar zonder kwade bedoelingen, maar hoe de twee termen verschillen, moet worden verduidelijkt.

Omdat het niet weten van het verschil tussen een zoekopdracht en een trefwoord kan leiden tot slecht presterende zoekmarketingstrategieën. In dit artikel worden de belangrijkste aspecten van zowel zoekopdrachten als trefwoorden onderzocht, te beginnen met de definitie.

Wat zijn zoekopdrachten?

Zoekopdrachten zijn wat mensen zoeken.

Wanneer je Siri iets vraagt (een zoekopdracht) of dingen typt (een zoekopdracht) in Google en op “zoeken” drukt, staat dat bekend als een zoekopdracht.

De term zoekopdracht verwijst alleen naar de letterlijke tekst die wordt gebruikt om een zoekopdracht te starten.

Welke informatie een gebruiker wil ophalen, staat bekend als de zoekintentie.

Wat zijn zoekwoorden?

Zoekwoorden daarentegen vormen de basis van zoekcampagnes.

Dit zijn de woorden of woordgroepen waarop u een betaalde zoekopdracht of organische marketingcampagne bouwt.

Zoekwoorden zijn de exacte term of woordgroepen die u wilt dat uw website op Google wordt weergegeven.

Het verschil?

Het verschil tussen trefwoorden en zoekopdrachten heeft te maken met of je het hebt over de actie van een gebruiker of de actie van een marketeer. Gebruikers kennen zoekwoorden niet en geven niet om zoekwoorden. Ze willen gewoon een antwoord op hun vraag.

Marketeers? Nou, jij en ik geven veel om zoekopdrachten.

Begrijpen wat onze doelgroep in Google typt en hoe dat zich verhoudt tot de inhoud en advertenties, is essentieel voor het maken van marketingcampagnes die resultaten opleveren. Dit is waar het begrijpen van de intentie van de gebruiker een rol speelt.

Gebruikers zoeken op verschillende manieren naar dezelfde inhoud. De exacte volgorde van de woorden kan verschillen, of de gebruiker kan een modifier toevoegen aan zijn zoekopdracht, maar over het algemeen zal Google begrijpen dat de beoogde betekenis van het zoekwoord hetzelfde is.

Hoe u zoekopdrachten kunt gebruiken om te verbeteren

Als u bovenaan Google staat voor het juiste zoekwoord, kan dit veel geld opleveren voor uw bedrijf. Wat als er een manier was om de daadwerkelijke zoekopdrachten van uw publiek te gebruiken om uw zoekwoordonderzoek te informeren? Ik zal een proces in 2 stappen laten zien dat de zoekopdrachten van uw publiek gebruikt om uw zoekopdracht spel te verbeteren.

Door gratis tools heb je al toegang tot Google Analytics, Google Search Console en Google Search.

Hoogwaardige pagina’s ontdekken

De eerste stap is ontdekken welke pagina’s de bedrijfsdoelstellingen het beste ondersteunen.

De beste manier om hier achter te komen is om te kijken in je google analytics welke pagina’s het meest bezocht worden.

Horizon uitbreiden met Google Autocomplete

Als we bijvoorbeeld crypto-advertenties bekijken, is mijn belangrijkste zoekopdracht crypto-advertenties.

Nu is het tijd om onze horizon te verbreden door te leren welke varianten of gerelateerde termen gebruikers mogelijk ook zoeken.

Je zoekt bijvoorbeeld iets van: Crypto advertentie, en dan staan daarna een heleboek zoek termen. Die termen kan je weer gebruiken om je horizon uit te breiden. De termen die je daar tegen komt kan je weer op je site zetten en zo meer bezoekers trekken.

Zoeken naar hoogwaardige zoekopdrachten

De meest effectieve vorm van trefwoordonderzoek is om te ontdekken welke zoekopdrachten gebruikers, die op een zinvolle manier met uw website omgaan, zoeken.

De manier om dit te doen is door zoekopdrachten te onderzoeken in plaats van trefwoorden.

Dit kan je doen met de tool Google Search Console.

Conclusie

Inzicht in het verschil tussen zoekopdrachten en trefwoorden is de sleutel tot het creëren van zoekstrategieën die werken. Zoekopdrachten verwijzen naar de tekst die uw doelgroep zoekt, terwijl zoekwoorden de termen zijn waarin u investeert. Zodra u de relatie tussen deze twee termen begrijpt, kunt u op een nieuwe manier over trefwoordonderzoek nadenken.

En maak gebruik van het potentieel dat recht onder je neus zit. De zoekopdrachten van uw beste klanten gebruiken om te ontdekken in welke zoekwoorden u moet investeren – dat is pas slimme marketing

Contacteer ons NU voor een Offerte!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *