Marketing Analyse

Marketing analyse is noodzakelijk voor jouw business.

Het maken van een marketingplan begint altijd bij een goede marketing analyse. Met een marketing audit breng je je marketing activiteiten naar voren en analyseer je hoe de marketing binnen je organisatie functioneert. Wat gaat er nu goed en wat kan er een stukje beter? Je gaat door het uitvoeren van marketing analyses op zoek naar opties om je markt-fit te versterken. 

Waarom de marketing analyse onmisbaar is.

Het kunnen maken van een goede marketing analyse is nodig voor het succes van je marketing activiteiten en je business. Om je strategie succesvol te laten zijn, onderzoek je niet alleen je doelgroep. Je brengt ook belangrijke sociale, politieke en economische ontwikkelingen naar voren en houdt hier rekening mee. In het verleden zijn er veel  Marketingblunders geweest en die tonen aan dat het helemaal verkeerd kan gaan wanneer een bepaalde actie of strategie vooraf niet goed heeft onderzocht.

Er zijn verschillende Marketing Analyses zoals je hieronder kan zien:

  • Interne analyse (organisatie in kaart brengen)
  • Externe analyse (markt onder de loep nemen)
  • Strategie (welke richting moet het bedrijf ingaan?)
  • Uitvoering (hoe gaan we de strategie uitvoeren?)

Er zijn nog veel meer analyses die je kunt gebruiken en er is genoeg te vinden op internet als je iets dieper in wilt gaan op bepaalde soorten marketing analyses.

Om je een start te geven kun je de volgende stappen onderzoeken.

  • Wie zijn je concurrenten?
  • Wat voor diensten bieden ze aan?
  • Wat voor prijzen worden er gehanteerd?
  • Hoe onderscheid je jouzelf van de concurrentie?
  • Wie is je doelgroep?
  • Wat doen je concurrenten met marketing? (Hoe komen ze inbeeldt bij de klanten)

"Een marketinganalyse gaat over wat de organisatie verkoopt en hoe klanten daarmee worden bereikt."

Conclusie:

Het is de tijd die je erin insteekt die loont, dat kan een uur zijn of zelfs weken.

Het hangt ervan af wat je belangrijk vindt en welke informatie je gebruikt om je bedrijf beter te positioneren. Er zijn veel manieren en tools om erachter te komen. Veel bedrijven weten niet hoe ze een simpele, maar effectieve marketing analyse kunnen doen. Wij bij Pietarz Marketing hebben de tools om deze marketing analyse te doen zodat je  weet wie je concurrenten zijn, welke klanten doelgroep ze hebben en wat voor diensten ze aan bieden tegen welke prijs.

Neem vandaag nog contact op!

Neem direct actie en zorg dat die marketing analyse er is!
Marketing Funnel Voorbeeld

Marketing Funnel Voorbeeld

Inleiding Bij het bouwen van een succesvolle online aanwezigheid en het genereren van waardevolle klantrelaties is een goed begrip van marketingfunnels essentieel. Een marketingfunnel is

Read More »

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *