Digital marketing vragen

De 22 meeste Digital Marketing vragen

In deze blog gaan we het hebben over de 22 meeste Digital Marketing vragen. Waar we gaan beginnen met SEO

1. Hoe lang duurt SEO?

Hoewel we graag een specifiek antwoord op deze vraag zouden geven, is de realiteit dat SEO een nooit eindigende onderneming is.

Bedrijven kunnen niet “winnen” bij SEO en vervolgens hun inspanningen stopzetten; aan de top blijven door verkeer te behouden en het aantal conversies te verhogen, vereist voortdurende inspanningen en aanpassingen aan de constant veranderende algoritmen van Google. Bovendien zal elk bedrijf verschillende hindernissen moeten overwinnen om hun doelen te bereiken.

Hoewel het voor een bedrijf 6 maanden kan duren om bepaalde doelen te bereiken, kan het nog eens twee keer zo lang duren op basis van de concurrentie in de branche, het huidige ontwerp van de site, alle keywoorden die gebruikt worden enz.

2. Waarom is zoekwoordenonderzoek belangrijk?

Zoekwoordonderzoek wordt over het algemeen beschouwd als de basis van een SEO-campagne. Hoewel zoekwoordonderzoek zeker niet de enige manier is om rankings te verbeteren, is het van fundamenteel belang.

SEO-campagnes gebruiken trefwoordonderzoek om te bepalen waar concurrenten op rangschikken en op welke woorden of lange zinnen moeten worden getarget voor on-site optimalisatie. Zonder trefwoordonderzoek is het moeilijk om te weten waar uw doelgroep naar zoekt en hoe u uw site dienovereenkomstig kunt optimaliseren.

3. Waarom kan ik niet gewoon zoekwoorden toevoegen aan mijn inhoud?

Het simpelweg toevoegen van een aantal ranking-trefwoorden aan uw inhoud wordt beschouwd als keyword stuffing, en Google zal waarschijnlijk degenen die zich met deze black hat-praktijk bezighouden, herkennen en bestraffen.

Wanneer sites eenvoudig trefwoorden voor rangschikking aan hun inhoud toevoegen, richten ze zich niet op het creëren van zinvolle inhoud van hoge kwaliteit, wat Google boven alles prioriteit geeft als het gaat om rangschikking. In plaats daarvan moeten trefwoorden op natuurlijke wijze en waar nodig worden opgenomen.

4. Hoe start ik een social media campagne voor mijn bedrijf?

Een van de eerste stappen bij het starten van een social media campagne is het regelmatig schrijven van boeiende berichten. Deze berichten moeten zeer relevant zijn voor uw kijkers, maar moeten ook leuk zijn en zinvolle links bevatten.

Naast het regelmatig posten op social media platforms, zoals Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, LinkedIn, Google Plus, FourSquare en Tumblr, wil je je social media campagne natuurlijk ook aftrappen met advertenties. Facebook-advertenties en gepromote tweets voor desktop- en mobiele gebruikers bieden bijna 10x de klikfrequentie van traditionele webadvertenties.

5. Waarom is mobiele SEO belangrijk? Is mijn site mobielvriendelijk?

Mobiele SEO is belangrijker dan ooit, aangezien een groeiend aantal zoekopdrachten op mobiele apparaten wordt uitgevoerd. Google heeft zojuist aangekondigd dat er officieel meer zoekopdrachten worden uitgevoerd op mobiele apparaten dan op pc’s.

Bedrijven moeten afstemmen op mobiele doelgroepen door sites en inhoud specifiek voor hen te optimaliseren. Het maken van een responsieve website die zich automatisch aanpast aan mobiele instellingen is een belangrijke manier om niet alleen de ervaring van uw mobiele gebruikers te verbeteren, maar ook om de mobielvriendelijke onderscheiding van Google te verdienen.

6. Hoe kan ik direct digitaal verkeer naar mijn site leiden?

Het gebruik van sociale media met berichten die links naar uw website bevatten, is een belangrijke manier om binnen een relatief kort tijdsbestek verkeer naar uw site te leiden; berichten die promoties, wedstrijden, weggeefacties en ander boeiend, tijdgevoelig materiaal bevatten, kunnen bijzonder effectief zijn.

Daarnaast is het genereren van leads door middel van betrokkenheid bij online public relations – zoals het beantwoorden van een HARO-vraag (Help a Reporter Out) waarin je jezelf als vakexpert neer zet, of het schrijven van een persbericht voor online distributie – ook sterke tactieken om snel digitaal verkeer te verkrijgen .

7. Hoe kan ik Google-penalties vermijden?

De beste manier om Google-penalties te vermijden, is door SEO-tactieken met een white hat in plaats van black hat te oefenen. Black hat SEO-tactieken omvatten zaken als het vullen van pagina’s met trefwoorden in plaats van kwaliteitsinhoud, het creëren van dubbele inhoud, met irrelevante of slechte links en te veel linken met directe trefwoorden.

Als een SEO-tactiek geen gebruikerservaring in gedachten heeft, is het waarschijnlijk een black hat-praktijk en zal Google dit opmerken. Bovendien kan uw site ook worden bestraft voor zaken als over het hoofd geziene 404-omleidingspagina’s, een verouderde XML-sitemap en een overmatig gebruik van ankertekst.

8. Waarom is bloggen belangrijk?

Bloggen heeft een enorme waarde, aangezien de SEO-praktijk al jaren draait om het gezegde: “Content is King.” Dit betekent dat wat een site echt autoriteit geeft en wat kijkers trekt en leads genereert, vaak inhoud publiceert die kijkers willen lezen.

Blogs zijn nog steeds een van de meest effectieve manieren om waardevolle inhoud aan kijkers te communiceren, maar alleen als ze interessant, informatief en boeiend zijn. Bedenk: alleen al in de Verenigde Staten lezen 140 miljoen mensen blogs.

9. Hoe kan ik de voortgang van Pietarz Marketing met mijn campagne bijhouden?

Aan het einde van elke maandelijkse campagne zal Pietarz Marketing een rapport produceren met de voortgang van uw campagne in de loop van de afgelopen maand. Dit rapport bevat ondernomen acties en voltooide taken, evenals analytische informatie die laat zien hoe uw verkeer, rankings, sociale-mediasites, linkbuilding en meer vorderen.

Klanten kunnen gedurende de maand ook telefonisch of per e-mail contact opnemen met hun toegewezen projectmanager om taken en voortgang te bespreken.

10. Is video belangrijk voor SEO?

Ja zeker! Videomarketing kan zelfs directe SEO-resultaten opleveren; in feite meldde één onderzoek dat webpagina’s met video’s 53 keer meer kans hebben om op de eerste pagina van een Google-resultatenpagina te ranken.

Omdat zoekopdrachten gemengd zijn (wat betekent dat een resultatenpagina een mix van webpagina’s, pdf’s, video’s en afbeeldingen kan weergeven wanneer er op trefwoorden of woordgroepen wordt gezocht), zijn video’s zeker in de running om in de topresultaten te verschijnen.

De opname en schijnbare nadruk van Google op videoresultaten weerspiegelt ook de verschuiving van zoekwoorden naar hoogwaardige inhoud; omdat video’s worden gezien als aantrekkelijker en gunstiger voor gebruikers, scoren ze vaak buitengewoon goed.

11. Wat zijn de beste manieren om mijn site lokaal te optimaliseren? Wat is lokale SEO?

Om uw site lokaal te optimaliseren, moet u zoekwoordenonderzoek uitvoeren voor termen waarnaar klanten in uw omgeving zoeken. Met deze trefwoorden, die waarschijnlijk de locatie van uw winkel omvatten, kunt u uw paginatitels, metabeschrijvingen, H1’s, inhoud, blogs, posts op sociale media en meer optimaliseren.

Als u meer dan één getarget lokaal gebied heeft, is het een goed idee om voor elk van deze locaties afzonderlijke webpagina’s op uw site te maken. Inhoud op deze afzonderlijke pagina’s moet uniek zijn, geoptimaliseerd voor de specifieke locatie en aantrekkelijk zijn voor klanten die in deze gebieden wonen.

12. Wat is het verschil tussen organische rankings en Google Ads?

Organische rankings verwijzen naar rankings die zijn gegenereerd als gevolg van natuurlijk verkeer naar uw site; met andere woorden, uw site genereerde verkeer op basis van de diensten die het aanbiedt, de aantrekkingskracht van de titel en metabeschrijving, de merkherkenning die u heeft opgebouwd, uw implementatie van white hat SEO-tactieken, enz.

Omgekeerd is Google Ads een advertentieplatform waarin bedrijven betalen om advertenties voor hun sites weer te geven. Deze advertenties verschijnen in de boven- of zijbalken van een resultatenpagina en geven aan dat ze niet organisch zijn. Google Ads mag echter niet worden afgewezen; Google Ads is een goed hulpmiddel om niche doelgroepen te targeten op basis van specifieke zoekopdrachten op trefwoorden en werkt alleen op basis van betalen per klik.

13. Wat is een call-to-action en hoe creëer ik deze?

Een oproep tot actie is een verklaring die een lezer ertoe aanzet iets te doen. Het kan zoiets simpels zijn als “Bel vandaag nog” of “Vind hier meer informatie over onze service”.

Een oproep tot actie moet direct, beknopt en vooral een lezer ertoe aanzetten iets te doen. Oproepen tot actie moeten worden opgenomen in metabeschrijvingen, advertenties, e-mailmarketing en, waar van toepassing, blogs en webpagina-inhoud.

14. Wat is leadgeneratie?

Leadgeneratie is een digitale marketingtactiek die wordt gebruikt om interesse in uw product of dienst te wekken en een pijplijn voor verkoop tot stand te brengen. Bij leadgeneratie ligt de focus op conversies.

Leadgeneratie omvat het verzamelen van contactgegevens van potentiële klanten, zoals een naam en e-mailadres, en deze potentiële klanten kunnen vervolgens worden bereikt via e-mailmarketing, het maken van productvideo’s, whitepapers en nog veel meer.

15. Heeft webdesign invloed op SEO?

De structuur en het design van een website kunnen de positie en het algehele verkeer beïnvloeden. Webdesign moet een intuïtieve en gemakkelijk te navigeren sitestructuur bieden met een design/inhoud die gebruikers kunnen begrijpen en waarmee ze kunnen communiceren.

Dingen zoals site hiërarchie en algehele esthetiek kunnen het bouncepercentage van uw site aanzienlijk beïnvloeden en, op hun beurt, de effectiviteit van uw andere SEO-inspanningen. Bij Pietarz Marketing kan ons team van zeer goede web designers uw site helpen zowel meer verkeer aan te trekken als uw merk op te bouwen.

16. Hoe kan ik mijn e-maillijst vergroten?

E-maillijsten kunnen worden uitgebreid met opt-in-functies op de startpagina van uw site die gebruikers ertoe aanzetten vrijwillig e-mailadressen op te geven in ruil voor iets van waarde zoals een E-Book.

Twitter en Facebook kunnen ook worden ontworpen om opt-in-secties te bevatten, en het vereisen van een naam en e-mailadres voor toegang tot zeer informatieve branche-inhoud zoals whitepapers is ook effectief.

17. Wat is conversie-optimalisatie?

Conversie-optimalisatie verwijst naar de praktijk om te bepalen hoe een site de verhouding tussen bezoekers en daadwerkelijke klanten kan vergroten. Een conversie is een sitebezoeker die een gewenste actie heeft ondernomen (meestal een aankoop doen) in plaats van alleen inhoud te bekijken en te verlaten.

Een manier om conversies te optimaliseren, is door A/B-tests uit te voeren, waarbij tegelijkertijd twee verschillende webpagina’s met gewijzigde designs of inhoud worden uitgevoerd om te zien welke meer conversies oplevert en dus welke pagina een bedrijf in de toekomst moet implementeren.

18. Waarom zijn alt-tags voor afbeeldingen belangrijk?

Alt-tags voor afbeeldingen zijn een tekstalternatief voor diegenen die problemen hebben met het bekijken van een afbeelding of die afhankelijk zijn van tekst-naar-audio-service bij het gebruik van internet.

Zoekmachines crawlen ook alt-tags om te helpen bepalen waar een afbeelding voor staat. Alt-tags verbeteren dus niet alleen de gebruikerservaring, maar dragen ook bij aan de effectiviteit van uw SEO-campagne.

19. Waarom helpt het toevoegen van mijn bedrijf aan lokale directory’s aan mijn SEO?

Pietarz Marketing kan meer dan 50 lokale bedrijfsprofielen maken om toe te voegen aan lokale mappen. Door profielen op lokale sites zoals Yelp en Google + op te nemen, kunnen bedrijven beter zichtbaar worden weergegeven in zoekresultaten, omdat deze profielen hun autoriteit vergroten.

Uiteindelijk zijn lokale directory’s een bewezen, effectieve manier om niet alleen een merk op te bouwen en gemakkelijker toegang te bieden tot contactgegevens, maar ook om siteverkeer en conversies te genereren.

20. Wat komt er kijken bij online public relations?

Online public relations-marketing is een digitale marketingstrategie die we gebruiken om bedrijven te helpen autoriteit te verwerven en waardevolle links te genereren.

We gebruiken mediapitch om een klant te positioneren als branche-expert voor mediacontacten; we verspreiden persberichten op internet om de nieuwswaardige prestatie of productlancering van een klant aan te kondigen.

Door beide te gebruiken, kunnen klanten hun merk opbouwen en siteverkeer genereren, aangezien elk stuk gepubliceerde public relations-inhoud een naamsvermelding en een link naar de site van een klant bevat.

21. Waarom moet ik me concentreren op zoveel verschillende digitale marketingstrategieën?

Het is belangrijk om je te concentreren op verschillende strategieën, simpelweg omdat de mogelijkheden voor digitale marketing toenemen naarmate doelgroepen meer online platforms bezoeken.

Tegenwoordig zal een doelgerichte benadering van digitale marketing grote delen van een publiek uitsluiten, waardoor een site niet concurrerend kan blijven.

Digitale marketing moet een alomvattende aanpak zijn die zich richt op site-optimalisatie, sociale media, leadgeneratie, inkomende marketing, contentcreatie en nog veel meer.

22. Hoeveel tijd moet er elke maand worden geïnvesteerd om mijn digitale marketinginspanningen te helpen of mijn Google-ranglijst te verbeteren?

U moet ten minste één tot twee uur per week investeren voor elk van de digitale marketing-/SEO-strategieën waarop uw campagne zich zal richten, waaronder sociale marketing, bloggen, linkbuilding en pay-per-click-advertenties.

Het specifieke aantal uren dat per maand in een digitale marketingcampagne wordt geïnvesteerd, hangt grotendeels af van uw brancheconcurrentie.

Heb je nog een vraag over digitale marketing of zoekmachineoptimalisatie? We horen het graag! Neem contact op met Pietarz Marketing via e-mail of bel +316 181 080 96 om met een van onze experts te spreken. Wij beantwoorden graag al uw vragen over onze diensten.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in het lanceren van een SEO- en digitale marketingcampagne, begin vandaag nog aan uw reis met Pietarz Marketing!

 

Meer Digital marketing vragen? Neem contact met ons up!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *